• 1402/02/25 - 08:03
  • بازدید: 625
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
زوج جوان رفسنجانی

فرصت برای فرزندآوری محدود است

خانه ای دلنشین در روستای تاریخی قاسم آباد حاجی دارند. زوج جوان رفسنجانی که دارای ۴ فرزند هستند و معتقدند فرصت برای فرزند آوری محدود است. پدر خانواده محمد رضا رحیمی ازکارکنان بهداشتی همین روستا است.

 
 
 
 
 
 او می‌گوید: از سن ۱۹ سالگی و با توجه به توصیه های دینی و آداب و رسوم زمان خود ازدواج کرده است . 
او ادامه میدهد: در آغاز زندگی شغل ثابتی نداشتم و بدون داشتن منزل مشخصی و پشتوانه مالی با توکل بر خدا و ائمه اطهار با همسرم که در آن زمان ۱۸ ساله بود ازدواج کردم و با همراهی و راهنمایی دوستانم توانستیم زندگی خوب و متوسط رو به بالایی بسازیم. 
رحیمی می گوید: همسرم را اولین بار در مراسم خواستگاری دیدم. از همان ابتدا با نیت داشتن خانواده بزرگ زندگی مان را آغاز کردیم . 
او ۴دخترش را ۴ فرشته زمینی می داند که نام هایشان را از القاب حضرت فاطمه زهرا (س)  گرفته است.به نام های "فاطمه،فاطیما ،نازنین فاطمه ،فادیا"
که در فاصله سنی ۴تا ۱۵ ساله هستند. 
وی توضیح می دهد: تربیت و مقام ربوبیت از آن خداوند است و ما انسان ها هر چه که تلاش کنیم  شاید نتوانیم تاثیر آنچنانی در تربیت فرزندان داشته باشیم.در  پیامبران دینی هم دیده می شود که با این همه تعالیم و علم و آگاهی باز هم فرزندانی ناخلف داشتند؛ مانند حضرت نوح ، 
اما این امر بدان معنا نیست که در تربیت سهل انگاری کنیم. 
رحیمی معتقد است: فرزند اول می تواند پرچم دار والگوی تربیتی  بقیه فرزندان در خانواده باشد ودر تربیت فرزند اول باید دقت بیشتری داشته باشیم . 
او که در ۲۰ سالگی فرزند اولش به دنیا آمده است  ادامه می دهد: خیلی از جوان های امروز اعتقاد دارند با داشتن فرزند کمتر امکانات بیشتری می توانند در اختیار او قرار بدهند و اما من مطمئنم در آینده همین فرزند می گوید کاش اسباب بازی گرانقیمت در اختیارم نگذاشته بودید ولی برای من خواهر و برادر آورده بودید که پشتیبانی از جنس خودم داشتم . 
و زمانی ما این حرف را درک میکنیم و حسرت میخوریم که دیگر دیر شده است . 
این پدر جوان میگوید: و اگر خانواده پر جمعیت باشد اعضای آن  میتوانند همدیگر را حمایت کنند. 
او به خانواده های پر جمعیت در زمان گذشته اشاره می‌کند و میگوید: هیچ گاه فقر باعث عدم پیشرفت اجتماعی و تحصیلی  فرزندان آن ها نشده است و 
با به دنیا آمدن هر کدام از فرزندان هدیه و پیشرفت چشمگیری به من و همسرم  مانند هدیه به ما عطا شد، مثل خرید منزل ، ملک، پیشرفت کاری و...
او ادامه میدهد: تربیت فرزند چهارمم  راحت تر از فرزند اول بود و بیشترین وقت را برای تربیت فرزند اول گذاشتیم و برای دختر اخرم انگار این تربیت کردن بین من و همسرم و سه دختر هایم تقسیم شد. 
او می‌گوید: اوقات فراغتمان را سینما می رویم و فیلم میبینیم و برای همدیگر تفسیر می کنیم . 
این پدر جوان رفسنجانی از مسافرت ها یشان می گوید:  بیشتر سعی می کنیم با کمترین هزینه از دور هم بودن لذت ببریم و سفر خانگی می رویم ووسایل میبریم . با کمترین، بیشترین استفاده را میبریم و
برای آینده فرزندان هم از همین الان در حال خرید جهاز هستیم و با توجه به نیازی که سنجیده ایم نتیجه گرفته ایم با همکاری فرزندان و همسرم کارگاه تولیدی بزنیم تا هم سرگرمی برای آن ها  و هم کمک خرجی برای خانواده باشد. 
او می گوید: قصد داریم باز هم فرزند به دنیا بیاوریم و اعتقاد به این نداریم که بانوان با فرزنداوری فرسوده می شوند بلکه فرزند آوری سبب شادابی و بهبود وضعیت روحیه و سلامتی آن ها می شود. 
رحیمی  به زوج های جوان توصیه میکند: وعده خدا را فراموش نکنند از فقر نترسند هرچه تعداد افراد خانواده بیشتر شود زندگی شادتر و بهتری  خواهند داشت و همه مسایل زندگی فقط مسایل مادی نیست.
او تاکید میکند: فرصت فرزند اوری  محدود است ؛ این فرصت را از دست ندهید. 
⬅️در ادامه این گفتگو  مادر جوان این خانواده به نام  زینب عسکری می گوید: 
وقتی مادر نیاز به کمک دارد دختر می‌تواند همدم او باشد و من مدتی که بیمار بودم دخترهایم تمام کارهایم  را انجام می دادند و وقتی توکلت بر خدا باشد برای هزینه ها هم می توانی برنامه ریزی کنی.
و با برنامه ریزی که داشتم  تا کنون هیچ گاه برای هزینه های زندگی با مشکل روبرو نشده ایم. 
او خود و همسرش را خانواده ای موفق می‌داند و می‌گوید:هنوز هم تمایل داریم که  فرزند بیاوریم .
 
 
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا,آوای سلامت رادیو
  • کد خبر : 14779
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید