• 1401/03/29 - 22:48
  • بازدید: 294
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت کسب رتبه ششم کشوری در میان دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی تیپ ۲ صورت گرفت:

تجلیل از واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع)

به مناسبت کسب رتبه ششم پژوهشی در بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تیپ ۲ کشور؛ از واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی‌درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) تجلیل شد.

 دکتر وحید محمدی شاهرخی,
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ در این مراسم سرپرست دانشگاه‌ علوم‌پزشکی رفسنجان با اشاره به کسب رتبه ششم واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی‌درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت گفت: باعث افتخار است که ما در زمینه تحقیقات بالینی در میان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور حرفی برای گفتن داریم و توانسته‌ایم جایگاهمان را نیز ارتقا دهیم و من از تلاش همکارانم در این زمینه تشکر می‌کنم.
 
دکتر وحید‌ محمدی ‌شاهرخی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران این فرصت فراهم شده است که پژوهش‌هایشان را در راستای بالین و پژوهش کاربردی انجام دهند و این فعالیت در محیط بیمارستانی به صورت مطلوبی انجام می‌شود چرا که علوم پایه و بالینی به هم نزدیک‌تر می‌شوند و تحقیقات نیز بر اساس پزشکی مبتنی بر شواهد(Evidence Based Medicine) انجام می‌شوند.بنابراین ما باید پژوهش را در مراکز درمانی نهادینه کنیم و خوشبختانه در این زمینه ما پتانسیل بسیار خوبی داریم.
 
در این جلسه دکتر رضا وزیری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان‌ از تلاش‌های واحد توسعه تحقیقات بالینی این مرکز در جهت کسب این رتبه تقدیر کرد و افزود: ارتباط بین اعضای هیئت علمی علوم پایه و بالینی دانشگاه می‌تواند در به دست آوردن پیشرفت‌های پژوهشی بیشتر موثر باشد.
 
همچنین در این جلسه سرپرست واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی‌درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) در خصوص عملکرد پژوهشی این واحد گفت: واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) از سال ۱۳۹۶ تاکنون موفق به انتشار بیش از ۵۰ مقاله در مجلات معتبر علمی، تصویب و اجرای بیش از ۳۰ طرح پژوهشی سالانه و همکاری، انتشار چندین مقاله با مشارکت  مرکز بار جهانی بیماری‌ها(GBD) ، برگزاری کارگاههای آموزشی، شرکت در کنگره های علمی و راه اندازی چندین بانک اطلاعاتی از جمله بیماران کووید شده است.
 
دکتر زهرا کامیاب افزود: انجام این فعالیت ها موجب شد رتبه واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) در میان دانشگاه‌های تیپ ۲ وزارت بهداشت از چهاردهم در سال ۱۳۹۶ به رتبه ششم در آخرین ارزیابی این وزارتخانه ارتقا یابد. ایشان ادامه داد با توجه به پتانسیل بالقوره پژوهشی در این مرکز امید است بتوانیم با حمایت مسئولین و تلاش مضاعف این رتبه را در سالهای آتی ارتقاء دهیم.
در ادامه معاون واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی‌درمانی علی‌ابن‌ابی طالب(ع) توضیحاتی در رابطه با نحوه انجام پروژه های تحقیقاتی زیر نظر این واحد ارائه داد. دکتر غلامرضا بازماندگان افزود پژوهشگران محترم دانشگاه می توانند از بخش های مختلف وب پیج واحد توسعه تحقیقات بالینی در زیر مجموعه سایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و یا بیمارستان علی‌ ابن‌ ابیطالب(ع) به آدرس زیر بهره برداری نمایند
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 13085
کلمات کلیدی
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید