• 1402/02/18 - 12:43
  • بازدید: 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان:

مسئله اقتصاد بدترین بهانه برای نیاوردن فرزند است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در جلسه کمیته بهداشتی جوانی جمعیت در جمع مسئولین شهرستان مطرح کرد: مسئله اقتصادی بدترین بهانه برای نیاوردن فرزند است،برای افزایش جمعیت می‌طلبد همه ادارات شهرستان تمهیدات لازم را به کار ببندند.

 
ظهر امروز، کمیته جوانی جمعیت با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان؛ در این جلسه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیان نمود؛ مسئله اقتصادی بدترین بهانه برای نیاوردن فرزند است. 
وی با اشاره به این گفته که هر فرزند برکت را با خود می آورد اذعان کرد: 
بر اساس مطالعات انجام شده این نتیجه بدست آمده که با وجود فرزندان بیشتر تربیت فرزندان هم بهتر صورت می گیرد، مقام معظم رهبری از سال ۸۸ به کاهش جمعیت اشاره کرده اند و ما از آن زمان  این قضیه را جدی نگرفتیم و در حال حاضر هم اگر کوتاهی کنیم با بحرانی جدی روبرو خواهیم بود. 
 
محمدی شاهرخی از کاهش جمعیت ابراز نگرانی کرد و افزود: در حال حاضر از ۳ و خرده ای ضریب رشد جمعیتی به  ۱/۳ رسیده ایم و در این زمینه  مدیران سابق بهتر از ما عمل کرده اند و در این زمینه  همه ادارات شهرستان باید پای کار بیایند و تمهیدات لازم را به کار ببندند تا از این بحران عبور کنیم . 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تاکید کرد: سال آینده باید به عدد قابل قبولی برسیم تا مقام معظم رهبری از این نگرانی خیالشان راحت شده باشد ؛
اگر جایی قرار است که همکاران ما در دانشگاه علوم‌پزشکی پای کار بیایند در خدمت همه شما بزرگواران هستیم . 
 
 
 
معاون بهداشتی شهرستان نیز در ادامه این جلسه گفت: در دهه‌ ۴۰ و ۵۰ به ازای هر ده خانم ۶۰ تا ۸۰ فرزند داشتیم، در سال ۱۴۰۱ به ازای هر ده خانم ۱۷ فرزند متولد شده است که  طبق پیش بینی که همکاران کرده اند اگر آمار زایمان به همین منوال باشد و اطلاع رسانی نشود  به جایی در آینده خواهیم رسید که به ازای هر خانم فقط یک فرزند به دنیا خواهد آمد.
 
دکتر عباس اسماعیلی  از کاهش جمعیت ابراز نگرانی کرد و افزود: بررسی شاخص ها نشان‌دهنده ی زنگ خطر برای ماست و
 
 مقام معظم رهبری سال ۹۳ این آژیر خطر را به صدا در آوردند و به دستگاه ها قوانین ابلاغ شد. این قوانین دارای ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی است .

 

 
 
 
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا
  • کد خبر : 14747

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید