• 1402/01/19 - 09:41
  • بازدید: 122
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برای تأمین سلامتی در نوروز صورت گرفت؛

نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از انجام پنج هزار و ۱۰۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان های رفسنجان و انار برای تأمین سلامتی در نوروز خبر داد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دکتر عباس اسماعیلی خبر داد: بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در ساعات اداری و غیر اداری بر وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش دانشگاه  نظارت کردند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی به‌صورت مستمر در ساعات اداری و غیر اداری بر رعایت نکات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت کرده و  برای رفع نواقص پیگیری لازم را انجام دادند. 
دکتر اسماعیلی در خصوص آمار و ارقام این طرح نیز گفت: در طول اجرای طرح تعداد بیش از پنج هزار ۱۰۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد؛ که  ۲۸۳۳ مورد بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و ۴۲۹ مورد  بازدید از مراکز و اماکن بین راهی و ۱۸۴۰ بازدید از اماکن عمومی انجام داده اند. 
 
اسماعیلی نظارت بر بهداشت آب را بخش دیگری از این طرح دانست و گفت برای نظارت بر سلامت آب شرب ۱۲۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی و بیش از  دو هزار و ۵۷۷ مورد کلر سنجی از آب شرب انجام شد.
 
دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد:  در این طرح جهت کنترل مواد غذایی با استفاده از دستگاه های پرتابل تعداد چهار هزارو ۵۵۵ مورد اندازه گیری انجام و مقدار  چهار هزار و ۴۵۴کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌ مصرف گذشته توسط بازرسان جمع‌آوری و معدوم شد.
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا
  • کد خبر : 14519

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید