• 1403/05/13 - 08:02
  • بازدید: 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» ویژه کودکان زیر یک سال در شهرستان های رفسنجان و انار

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» ویژه کودکان زیر یک سال در شهرستان های رفسنجان و انار 
 
تزریق واکسن پنوموکوک به نوزادان دو ماهه آغاز و تزریق دوز یادآور آن در چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی در مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان آغاز شد.
 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ دکتر عباس اسماعیلی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در آیین آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» ویژه کودکان زیر یک سال در شهرستان های رفسنجان و انار که با حضور دکتر عباس اسماعیلی؛ معاون بهداشتی، معاونین و سایر مدیران معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان برگزار شد، گفت: تزریق واکسن  پنوموکوک همزمان با سراسر کشور، در شهرستان های رفسنجان و انار در چارچوب برنامه جدید واکسیناسیون کودکان آغاز و در سه نوبت ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.
 
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، با آغاز تزریق این واکسن، تعداد کودکان مبتلا به عفونت‌های ریوی که در پاییز و زمستان در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، کاهش خواهد یافت.
 
دکتر اسماعیلی افزود: واکسن کونژوگه ( Conjugate vaccin) پنوموکوک با هدف ایمن‌سازی و محافظت از کودکان در برابر عامل بیماری‌ عفونت‌های میکروبی پنوموکوک ساخته شده است که بیشتر در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو وجود دارد و میتواند باعث عفونت در گوش میانی یا حفره های سینوسی و عفونت های تنفسی شود که بیشترین علت بستری کودکان است.
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 17509
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید