• 1399/09/04 - 13:20
  • بازدید: 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

آمار بستری‌ها در رفسنجان مطلوب نیست/ آمار مرگ و میرهای کرونایی در روزهای آینده هم بالا خواهد بود

به گزارش روبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی «طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد کرونا» بیان کرد:

 


 


 


 


 


 


 


به گزارش روبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی «طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد کرونا» بیان کرد:


 


 


🔹ما در دو هفته اخیر خیلی روزهای سخت و طاقت فرسایی داشتیم. روزهایی بود که تا نیمه‌های شب با کپسول اکسیژن به بیماران اکسیژن می‌رساندیم.


 


🔹در بخش بستری فشار بسیاری به دانشگاه علوم پزشکی وارد شد.


 


🔹در شمال استان کرمان و رفسنجان ورود کارگران فصلی و دورهمی های خانوادگی برای برداشت و ضبط پسته بدون اینکه هیچ‌گونه محافظت شخصی داشته باشند، گردش سهمگین ویروس کووید۱۹ اتفاق افتاد که کارخانه و منبع بزرگی از ویروس در جامعه راه افتاد که سرایت آن چندین برابر شد.


 


🔹از دو هفته قبل مقررات سختگیرانه ای نسبتا خوبی در شهرستان رفسنجان اعمال شد و به تدریج آمار بیماران سرپایی کاهش یافت.


 


🔹در پنج روز گذشته آمار سرپایی ها کاهش پیدا کرده و آمار بستری ها چندان مطلوب نیست. در دو روز متوالی ۱۱۴ بستری داشتیم که در یک دوره عدد بستری‌ها تثبیت و کاهش چندانی نداشت.


 


🔹در حال حاضر با کمک مجتمع مس، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان تأمین شده و فشار اکسیژن کافی است و بهترین درمان فعلا اکسیژن درمانی است.


 


🔹متاسفانه بستری‌های بدحال کرونایی داریم که آمار مرگ و میرها بالطبع افزایش پیدا خواهد کرد.


 


🔹توان ما در بخش درمان می تواند کاهش پیدا کند، تا تولید ویروس کرونا را در جامعه کاهش ندهیم نمی توانیم در بخش درمان موفق عمل کنیم.


 


🔹طرح «حاج قاسم» طرح بزرگی در پیشگیری از بیماری کرونا است که در استان کرمان در اجرای این طرح باید بسیار پافشاری کرد.


 


🔹دورهمی های خانوادگی، آمار مبتلایان کرونا را بیش از هر چیز دیگری بالا می برد و باید به خانواده ها آموزش داد که دورهمی ها را کاهش دهند تا انتقال ویروس در خانواده ها کاهش پیدا کند.


 


🔹اگر محدودیت ها برداشته شود اما رفتار مردم نباید تغییر کند و مردم باید همچنان ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را تا پایان سال رعایت کنند زیرا ما نمی دانیم در زمستان چه اتفاقی خواهد افتاد و باید کمک کنیم تا رفسنجان از حالت قرمز بیرون بیاید.


 


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 10187
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید