• 1402/03/22 - 11:27
  • بازدید: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اولین جشنواره رفاه و اقتصاد سالمندی در رفسنجان

اولین جشنواره اقتصاد و رفاه سالمندی -معاونت آموزشی ٫ کارگروه مرجعیت علمی و آینده نگاری در آموزش علوم پزشکی حوزه پرستاری سالمندی برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ، دکتر وحید محمدی شاهرخی رییس دانشگاه علوم پزشکی  در این مراسم اذعان  کرد:  سلامت روحی و جسمی، امنیت، مسکن و غیره مطالبه های به حق سالمندان است فراهم کردن محیط خوب و سالم برای ایشان می تواند انگیزه کافی را برای زندگی پویا در نهان انها ایجاد کند. 
 
همه اقشار باید به کمک سالمندان بیایند
 
در ادامه این مراسم ؛دکتر علی راوری رییس دبیرخانه طرح جامع عدالت، تعالی و بهره وری واحد آموزش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: ۸۰ درصد سالمندان حداقل از یک اختلال و بیماری رنج می برند و همه ارگان ها بایستی متناسب با رسالتشان   به کمک این قشر بیایند.
راوری افزود: یکی از اقدامات انجام نیازسنجی است و با استفاده از ابزار پرسشنامه ای نمونه هزار نفری از شهرستان انتخاب و روی معیارهای آن ها مطالعاتی انجام شد، ۲۴ نیاز سالمند از جمله نیازهای سلامتی جسمی، نیازهای اجتماعی، روابط با دیگران و غیره مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: نزدیک ۷۳ درصد سالمندان رفسنجان سقفی بالای سر دارند و ۲۵ درصدشان هم نیاز به بهسازی محیط زندگی دارند.
او گفت: اکثر سالمندان رفسنجان از تنهایی رنج می برند و بر اساس این تحقیق، از نظر مراقبت های اجتماعی، مهمترین اولویت آن ها است و باید در رسیدگی به این امر در اولویت باشد.
دکتر راوری خاطرنشان کرد: اولویت انجام ورزش و تغذیه سالم و هم‌صحبتی با سالمندان انگیزه زندگی سالم و با طراوت را در آن ها افزایش می دهد.
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا
  • کد خبر : 15004

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید