• 1399/11/01 - 09:10
  • بازدید: 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طرح اورژانس یار در رفسنجان کلید خورد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان رفسنجان از آغاز طرح همیار اورژانس در رفسنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ؛ محمد رضا حسینی زینلی با بیان اینکه منظور از همیار اورژانس دریافت خدمات داوطلبانه‌ای است که ما می‌توانیم از افراد جامعه داشته باشیم، گفت: طبق اساس نامه سازمان اورژانس کشور که سال ۹۶ در هیات دولت به تصویب رسید، سازمان اورژانس متعهد شد، برای افزایش توانمندی، مسئولیت پذیری و آگاهی جامعه و افراد و خانواده‌ها اقداماتی را انجام دهد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه افراد جامعه در صورتی که تمایل داشته باشند، می‌توانند با اورژانس همکاری کنند، گفت: برنامه‌های واحد جذب داوطلبان در اورژانس رفسنجان فعال شده تا افراد جامعه،خانواده‌ها و حتی سازمان‌های دولتی و خصوصی بتوانند با اورژانس همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: همیاران اورژانس افرادی هستند که مدارک تخصصی و دانشگاهی مربوطه را ندارند و می‌توانند در دوره‌هایی آموزشی که اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی برگزار می‌کند، شرکت کرده و آموزش کمک‌های اولیه را ببیند،این افراد در مواقع لازم و بحران ها می توانند در ارائه خدمات اولیه به ما کمک کنند.


حسینی زینلی با اشاره به اینکه آموزش‌های اولیه‌ای که اورژانس ارائه می‌دهد از گذشته وجود داشته و هم اکنون نیز ادامه دارد، عنوان کرد: واحد آموزشی مرکز فوریت‌های پزشکی رفسنجان،اکنون در خصوص آموزش داوطلبان فعال‌تر می‌شود.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی،کلاس‌های حضوری کمرنگ‌تر شده است و بیشتر آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.


زینلی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به سایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان به آدرس http://ems.rums.ac.ir/ قسمت واحد جلب مشارکت‌های مردمی و جذب داوطلبان مراجعه کنند.


لازم به ذکر است دوره‌های آموزشی رایگان برگزار و برای داوطلبان پس از پایان دوره گواهینامه صادر می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 11408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید