• 1399/12/26 - 16:31
  • بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

طرح شهید سلیمانی هماهنگی بین بخشی عظیمی در کشور ایجاد کرد/ نگران دید و بازدید عید هستیم

ئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح شهید سلیمانی هماهنگی بین بخشی عظیمی در کشور ایجاد کرد و در اجرای آن از همکارانمان بسیج و هلال احمر قدردانی می‌کنیم و همچنان نیازمند مساعدت همه هستیم.

 


 


 


 


 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری تشریح طرح سردار شهید سلیمانی در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی بر مبنای پیدا کردن فعال بیماران مبتلا به کرونا پیش می رود، در این طرح با محوریت معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بسیج و هلال احمر و کمک فرمانداری ها عملا ما به سراغ بیماران کم علامت و بی علامتی رفتیم که مراجعه نمی کردند.
اسماعیلی با بیان اینکه پیک اصلی و واقعی بیماری کووید۱۹ در شهرستان رفسنجان در مهر و آبان امسال اتفاق افتاد گفت: بیشترین موارد ابتلا در این پیک بود و با توسعه آزمایشگاههای pcr و  تست های سریع در ماههای دی، بهمن و اسفند موارد شدید از طغیان را نداشتیم، کیس یابی هم بیشتر شد و بصورت گسترده تست انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: در دو هفته گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی هستیم و درصد تست های مثبت در حال افزایش بوده است، در بهمن درصد تست های مثبت ۱۰ تا ۱۳ درصد بوده و این درصد الان به ۳۰ درصد هم در برخی موارد رسیده و این نشان دهنده این است که چرخش ویروس بالا رفته است.
اسماعیلی بیان کرد: افزایش تعداد و درصد موارد مثبت در بخش بستری هم خودش را نشان می دهد، حتما در اسفند و فروردین یک پیک خواهیم داشت و امیدواری ما این است که پیک شدید قبلی رخ ندهد.
وی تصریح کرد: راه انتقال همچنان ارتباط مستقیم تنفسی است و مردم همچنان باید ماسک بزنند و شستن دست ها، رعایت فاصله در میهمانی ها و دورهمی را جدی بگیرند عامل اصلی انتقال در این ایام تجمعات و شلوغی است و تهویه ها بسیار اثر گذار در جلوگیری از انتقال ویروس است.
اسماعیلی گفت: گروه بیماران زمینه ای به شدت در معرض خطر هستند و می تواند منجر به عواقب بدی شود؛ چهره های جدید از ویروس شبیه انگلیسی شناسایی شده و در جهت بدتر شدن سرایت بیماری مشکل ساز است و قدرت سرایت بالاتری دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: بهداشت در ایام عید تعطیلی ندارد، پیگیری و انجام تست فعال ادامه کار خواهند داد.


وی تصریح کرد: همچنان نگرانیم که عادی انگاری این مساله منجر به فوت عزیزان شود، سال بسیار سخت و طاقت فرسایی بر همکاران ما گذشت و هیچگاه تجربه چنین ایامی را نداشته و با نگرانی های فراوانی در همه بخش ها بهداشت و درمان گذشت.
اسماعیلی به فعالیت معاونت بهداشتی دانشگاه در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: کلید اصلی در پیگیری و بهداشت رقم می خورد و جای تقدیر و سپاسگذاری دارد؛ در حوزه درمان نیز شبانه روز سختی پشت سر گذاشته شد.
اسماعیلی بیان کرد: همچنان اماده هستیم، تحمل و تاب آوری سیستم درمان بسیار بالا بود و گله مندی این بود که خیلی ها می توانستند بهتر از این همکاری کنند تا بیماری با همکاری دسته جمعی کنترل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی هماهنگی بین بخشی عظیمی در کشور ایجاد کرد و همکاران ما در بسیج بسیار کمک کردند، هلال احمر، فرماندار و نماینده و اصناف و بازاریانی که متضرر شدند، باز هم همچنان نیازمند مساعدت هستیم.
وی افزود: افق کنترل بیماری کرونا روشن است واکسن آن ساخته شده است و واکسن ایرانی به زودی وارد این کارزار می شود آنچه که اکنون به دنبال آن هستیم کاهش ناتوانی ها و عوارض بعد از بیماری و مهمتر پیشگیری از مرگ ناشی از کروناست، مرگ هایی که با رعایت ها قابل پیشگیری است


 







  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11594
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید