• 1402/08/26 - 11:24
  • بازدید: 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برپایی میز خدمت و سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نماز جمعه رفسنجان

همشهریان مارا در طرح های پایش سلامت یاری کنند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان: در دولت مردمی آیت الله رئیسی با تدابیری که برای سلامتی مردم اندیشیده شده است تمام افراد بالای ۱۸ سال از ۲۰ آبان ماه تا ۱۵ دی ماه به طور رایگان مورد پایش قرار می‌گیرند. از همشهریان درخواست میکنم در این زمینه همکاران ما را یاری و همراهی کنند.

 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته و در آستانه گرامیداشت روز پرستار با  اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری " 
پرستاری حرفه ای انسانی و اسلامی است و هر حرکت پرستار یک حسنه است و هر حرکت پرستار موهبتی از سمت خدای متعال به ایشان است "  روز پرستار را تبریک گفت واظهار کرد: 
تمام طرح های سلامت محور در قالب درمان که در بیمارستان ها انجام می شود مرهون تلاش پرستاران عزیز است. 
دکتر وحیدمحمدی شاهرخی با اشاره به صبر و شکیبایی در حرفه پرستاری از بردباری حضرت زینب کبری (س) یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان پرستاران موفق و پرتلاش زیادی دارد که شاهد زحمات آن ها هستیم و  منزلت ایشان بر کسی پوشیده نیست. 
 
طرح ملی سلامت بانوان
 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در ادامه سخنان خود هفته ملی بانوان را یادآور شد و افزود: بانوان در سلامت جامعه نقش مهمی دارند و ۷۵ درصد سلامت جامعه مرهون سلامت بانوان است و زنان محور سلامت خانواده هستند. از طرفی بیماری های مزمنی که بانوان درگیر آن هستند، حمایت منابع مالی کمتری  که نسبت به مردان بر خوردار می‌شوند و همچنین حساس بودن این قشر، سبب می شود مسئولیت جامعه نسبت به بانوان سنگین تر شود. 
وی افزود: افزایش سواد سلامت بانوان بر افزایش جسمی و روان خانواده نیز تاثیر دارد. 
وی ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه در دانشگاه علوم‌پزشکی در سومین سال متوالی است که با لطف خدا و تلاش پرسنل زحمتکش و دلسوز این مجموعه اعم از کادر پزشکی، پیرا پزشکی ،متخصصین، پرستاران، مرگ  مادر باردار نداشته ایم. 
پویش ملی دیابت و فشار خون 
دکتر وحیدمحمدی شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به  پویش ملی سلامت در خصوص دیابت و بیماری  پر فشاری خون  پرداخت و گفت: بحث بیماری پرفشاری خون و دیابت از بیماری های مزمنی است که اگر به موقع تشخیص داده نشود عوارض جبران ناپذیری در سلامت فرد مبتلا دارد. 
و با تشخیص به‌موقع میتوان از تمام این مشکلات جلوگیری کرد. در دولت مردمی آیت الله رئیسی با تدابیری که برای سلامتی مردم اندیشیده شده است تمام افراد بالای ۱۸ سال  از ۲۰ آبان ماه تا ۱۵ دی ماه مورد پایش قرار می‌گیرند تا به صورت رایگان فشارخون و قندخون  آنها بررسی شود تا اگر موردی باشد به پزشک متخصص معرفی شوند و از همشهریان درخواست میکنم در این زمینه همکاران ما را یاری و همراهی کنند. 
وی  از شهدای مظلوم حماس یاد کرد و با اظهار تاسف فرمود: شاهدیم پرستاران و پزشکان در محوطه بیمارستان ها  بیماران را تنها نگذاشته اند و چگونه خدمت رسانی می‌کنند و برای آن ها و آزادی فلسطین، آرزوی پیروزی و سرافرازی دارم.
 
✅در پایان این مراسم از بهورزان و مراقبین سلامت که در افزایش جمعیت نقش موثری داشتند تجلیل بعمل آمد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 15924

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید