• 1398/12/04 - 20:08
  • بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس در رفسنجان نداشتیم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از کروناویروس در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان مشاهده نشده است.

 


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از کروناویروس در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان مشاهده نشده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دکتر علی اسماعیلی‌ندیمی در جلسه کارگروه کنترل و پیشگیری از کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا قابلیت انتقال خیلی بالایی دارد و انتقال آن از انسان به انسان راحت است.


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مرگ و میر در سنین صفر تا ۴۰ سال ۲ دهم درصد و خیلی پایین است، ادامه داد: در افراد بالای ۵۰ سال چنانچه مبتلا شده باشند و زمینه بیماری‌های تنفسی، قلبی و دیابت داشته باشند مرگ و میر امکان دارد.


وی ابراز داشت: کرونا از آنفلوانزای H1N1 خوش‌خیم‌تر است اما دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجات تمهیدات لازم بر فرض اینکه اپیدمی رخ دهد را اندیشیده و کاملا آمادگی دارد اگر ظرفیت بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) جوابگو نباشد بیمارستان مرادی به‌طور کامل تخلیه و آماده است.


دکتر اسماعیلی‌ندیمی تصریح کرد: هیچ درمانی برای کروناویروس وجود ندارد اما اقدامات پیشگیرانه مانند شست و شوی مرتب دست‌ها به‌ویژه قبل از صرف غذا و  پس از بازگشت از بیرون از منزل توصیه جدی ما است آب و صابون معمولی که در منزل استفاده می‌شود کفایت می‌کند.


وی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های این دانشگاه تا پایان هفته، خاطرنشان کرد:همه دستگاه‌ها ظرفیت خود را برای پیشگیری به‌کار گیرند.


 

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9223
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید