• 1398/12/23 - 17:00
  • بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

ویروس کرونا در مجاری تنفسی و ریه تکثیر می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه ویروس کرونا در مجاری تنفسی و ریه تکثیر می شود گفت: الکل خوراکی وارد سیستم گوارشی می شود وهیچ نقشی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ویروس کرونا در مجاری  تنفسی و ریه تکثیر می شود گفت: الکل خوراکی وارد سیستم گوارشی  می شود وهیچ نقشی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ندارد.



دکتر علی اسماعیلی ندیمی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، باید مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را با کنار هم ماندن در خانه رعایت کنیم، جدی گرفتن این مسائل امری مهم و پیشگیرانه در مبارزه با این ویروس باشد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه موارد بستری شدن بیماران مشکوک به کرونا و مبتلایان به این ویروس رو به افزیش است اظهار کرد: تعداد فوتی ها در این موضوع کاهش یافته و این ناشی از رعایت کردن های مردم در مسائل بهداشتی است.



وی  خاطرنشان کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی ماسک و دستکش نداریم و از مردم  می خواهیم که خودشان ماسک پارچه ای طبق فرمولی تهیه کنند و  بعد از استفاده روزانه شستشو دهند و اتو کنند  که می توانند چندین مرتبه از این ماسک استفاده کنند.



اسماعیلی ندیمی در ادامه به مصرف الکل غیرمجاز توسط برخی در کشور جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کروناویروس هم گفت: الکل هیچ نقشی در ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا ندارد، ویروس کرونا در مجاری  تنفسی و ریه فردی تکثیر می شود لذا الکل خوراکی وارد سیستم گوارشی می شود.



وی ادامه داد: متأسفانه در نقاطی از کشور شاهد موارد مرگ و میر ناشی از مصرف الکل غیرمجاز هستیم که باعث  شده مشکلات کادر درمانی را در شرایط شیوع کروناویروس افزایش دهد پس توصیه می کنم که الکل را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مصرف نکنید و فقط مسائل بهداشتی را راعایت کنید./

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9374
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید