• 1397/10/04 - 10:42
  • بازدید: 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

۵۰ درصد وقفیات حوزه سلامت کشور در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیش از نیمی از وقفیات حوزه سلامت کشور در رفسنجان است، اشاره ای هم به نسبت تخت های بیمارستانی در جنوب کرمان به ازای هر هزار نفر کرد و آن را فاجعه بار خواند.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیش از نیمی از وقفیات حوزه سلامت کشور در رفسنجان است، اشاره ای هم به نسبت تخت های بیمارستانی در جنوب کرمان به ازای هر هزار نفر کرد و آن را فاجعه بار خواند.


دکتر علی اسماعیلی ندیمی،در همایش خیرین سلامت شهرستان رفسنجان در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: از محل وقفیات خیرانی از جمله مرحوم مرادی، نیک نفس، دیانتی و غیره درآمد حاصل از محصول پسته باغات آنها صرف حوزه درمان بیماران می شود به طوریکه در این زمینه همه مراکز درمانی در این شهرستان از ناحیه وقف ایجاد شده است.


وی بیان کرد: به نوعی باید مراتب تقدیر و سپاس از شما خیرین را داشته باشیم شما گام در راه نیک برداشتید و اگر وسعت و توانی داشته باشید به دانشگاه کمک کنید.


اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: در طول 5 سال گذشته بیش از 35 میلیارد تومان از کمک های مردمی انار و رفسنجان برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شده است.


وی با بیان اینکه در زیر ساخت های درمانی در این شهرستان تا 15 سال آینده کمک به توسعه نداریم ادامه داد: مراکز درمانی رفسنجان و یکی هم در انار خیرساز است و هیچ کار و عملی بهتر از محبت کردن نیست و قلب آدمها را به دست آوردن کلید شروع موفقیت است لذا محبت را بدون انتظار از پاسخ انجام دهیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: نسبت تخت های بیمارستانی به جمعیت در رفسنجان 1.4 است یعنی به ازای هر یک هزار نفر 1.4 تخت بیمارستانی وجود دارد و متوسط کشوری 1.9 تخت است.


وی افزود: بیمارستان 150 تختی توسط خانواده نظری و بخش خصوصی در حال ساخت است.


وی تصریح کرد: جمعیت کشور به سمت مسن و پیرشدن می رود هر چه جمعیت پیرتر شود نیاز به بیمارستان و تخت بیشتر است چون احتمال بروز بیماری ها بیشتر است لذا اگر تا سال 1404 بخواهیم نسبت تخت به هزار نفر در رفسنجان و انار را به 2 برسانیم باید 1100 تخت بیمارستانی در رفسنجان و انار داشته باشیم که با کمک مالی دولت امکان پذیر نیست.


اسماعیلی ندیمی عنوان کرد: بیمارستان علی ابن ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان را می خواهیم به 500 تختخوابی برسانیم تا شاید تا ده سال آینده پاسخگوی نیاز ما باشد، فاجعه آمیزتر این است که در جنوب استان کرمان به ازای هر هزار نفر 0.7 تخت وجود دارد در یزد 4 تخت به ازای هر هزار نفر تخت وجود دارد و این فقر و عقب افتادگی ما را در درمان می رساند.وی اضافه کرد: کمتر از 5 سال گذشته 43 هزار متر مربع ساخت و ساز به درمان رفسنجان اضافه شد و دو هزار متر مربع هم در دهه فجر امسال افتتاح می شود.


  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 8252
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید