• 1399/04/07 - 11:49
  • بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

20 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکنه رفسنجان و انار

رئیس گروه بهداشت و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در رفسنجان و انار توسط کارشناسان معاونت بهداشتی بالغ بر 20 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، امکنه و کارخانجات، تالار ها و غیره انجام شد.

20 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکنه رفسنجان و انار 


رئیس گروه بهداشت و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در رفسنجان و انار توسط کارشناسان  معاونت بهداشتی بالغ بر 20 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، امکنه و کارخانجات، تالار ها و غیره  انجام شد.


مجید کاظمی روز شنبه 7 تیر در جمع خبرنگاران فعالیت های ضد کرونایی در 2 شهرستان رفسنجان و انار را به دو گام تقسیم کرد و  گفت: در گام اول بالای 11 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی  داشتیم ضمن اینکه بیش از 4 هزار بازدید از اماکن عمومی هم انجام شد که طی این بازدید ها تعطیلی 210 مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 127 امکنه را به دنبال داشت.


رئیس گروه بهداشت و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  افزود: همچنین د رگام اول 1200 مورد بازدید از کارگاه ها و کارخانجات شهرستان ها داشتیم و 70 کارگاه تولید ماسک هم مورد بازدید قرار گرفتند و با ارائه آموزش های لازم و ارائه شیوه نامه های بهداشتی به کارگران تذکرات و هشدارهای لازم هم داده شد تا با رعایت نکات بهداشتی کمتر شاهد شیوع این بیماری باشیم.


وی تصریح کرد: در گام دوم فعالیت های ضدکرونایی، پروتکل های جدید برای کلیه صنوف، اماکن و ... از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد و کلیه این پروتکل ها را با توجه به نوع فعالیت ها در محل ها و اماکن اعلام کردیم.


کاظمی تصریح کرد: بر اساس همین پروتکل ها نظارت ها انجام شد و در گام دوم بالای 2 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 1000 مورد بازدید از کارخانه ها داشتیم همچنین  بیش از 500 مورد از اماکن بازدید کردیم و با بازگشایی مساجد هم تا کنون 200 مورد بازدید از مساجد در سطح شهرستان های رفسنجان و انار انجام شد که در مجموع در اجرای گام دوم مبارزه با بیماری کرونا، 3 مورد تعطیلی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 11 مورد از امکان عمومی که بیشتر آرایشگاه بودند منجر به تعطیلی شد.


وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات مهم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، محدودیت ها در برگزاری آئین های جشن عروسی در تالارها است با توجه به اینکه مراسم قبلاً در بحران کرونا، در منازل انجام می شد با فرمانداری و استانداری مذاکره کردیم که با بازگشایی تالارها با شرط انجام شیوه نامه های بهداشتی موافقت شد.


کاظمی گفت: مهمترین پروتکل ها در تالار ها این است که حداکثر تالارها با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت زمان تا 23 و 30 دقیقه شب مراسم اتمام یابد که خوشبختانه بالای 95 درصد تالارها برنامه ها را اجرا می کنند.


وی افزود: استفاده از مواد ضدعفونی کننده در ورودی تالار و توزیع ماسک بین کلیه مهمانان، توزریع کلیه مواد غذایی به صورت بسته بندی و کاور شده و تک نفره الزامی است حتماً کلیه تالارها قبل از برگزای مراسم باید گندزدایی شوند؛ همچنین سرو سالاد و سبزیجات، چای در تالار ممنوع اعلام شده است و قرار شد مراسم عقد در تالار برگزار نشود؛ و قرار شده است که در تالارها از زمان شروع مراسم تا پایان آن کارشناس مقیم حضور داشته باشد که ضمن نظارت بر توزیع مواد غذایی فاصله گذاری اجتماعی را نیز رصد کند.


 


دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان







  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9739
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید