• 1399/01/25 - 09:00
  • بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی در رفسنجان به بهره برداری رسید

آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با اعتبار صرف شده 14 میلیارد ریال در رفسنجان به بهره برداری رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عصر یکشنبه ۲۴ فروردین ماه  در  آیین افتتاح این آزمایشگاه اظهار کرد:


آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با همت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تأمین اعتبار، تجهیز و راه اندازی شد.


 


 


 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر علی اسماعیلی رئیس این دانشگاه  تصریح کرد:


روند انعقاد تفاهم نامه بین این 3 نهاد و فعالیت ها جهت راه اندازی این آزمایشگاه از حدود یک هفته قبل از نوروز امسال شروع شد؛ بعد از تجهیز شدن آزمایشگاه مولکولی در رفسنجان، نیاز بود که در مرحله تست شدن قرار گیرد و این تست باید  توسط مرجع پاستور ایران مورد تأیید قرار می گرفت سپس کار خود را آغاز کند که خوشبختانه این تست مورد تأیید واقع شده است و به شبکه آزمایشگاه های کشوری ملحق شدیم.



وی افزود: این آزمایشگاه فعلاً  به منظور تشخیص بیماری کووید 19 و تست های تخصصی این بیماری فعالیت می کند بعدها از آن در تشخیص بیماری های دیگر از قبیل  hiv، هپاتیت B ، هپاتیت  C و آنفلوآنزا استفاده خواهد شد.


دکتر اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون نمونه هایی از بیماران مشکوک به بیماری کرونا را مجبور بودیم به استان کرمان  بفرستیم اظهار کرد: تا راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا  در کرمان، اوایل شیوع کرونا در کشور مجبور بودیم نمونه ها را به تهران ارسال کنیم که چند روز طول می کشید تا جواب تست بیاید و این امر تصمیم گیری را در مورد مشکوکی ها و مبتلایان سخت تر می کرد.


وی بیان کرد: وقتی ویروسی در جهان ظاهر می شود قرار نیست حذف شود مگر اینکه با شرایط خاص بهداشتی ریشه کن شود به مانند قدیم که بیماری هایی مثل وبا، سل، عریان و سرخچه با کمک عوامل بهداشت ریشه کن شد، امیدواریم ویروس کرونا هم هرچه زودتر ریشه کن شود و مردم به زندگی عادی برگردند.


رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این رابطه گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همه اقشار به ویژه کادر درمان، کادر آزمایشگاهی و کسانی که در خط مقدم جبهه کرونا قرار دارند را درگیر کرده است که جای تقدیر و تشکر دراد؛ این بحران در جهان، کشور و استان و شهرستان نگرانی همه را در بر گرفته است.


حجت الاسلام علی هاشمیان بیان کرد: ما به عنوان سرباز در یک مسیر وظیفه داریم در جهت تأمین سلامت مردم و جامعه تلاش کنیم در این بحران مرجع ما دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه ارگان ها آن چیزی که باید انجام شود تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند.


وی تصریح کرد: شهرداری رفسنجان در این راستا فعّالانه عمل کرد و در ابتدای شیوع بیماری بسته های بهداشتی درب منازل و خانه ها توزیع کرد و ضدعفونی پارک ها، معابر و خودپردازها را انجام داد تا امکان انتقال آلودگی کاهش یابد.


هاشمیان خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در رفسنجان الزامی بود زیرا جمعیت 2 شهرستان رفسنجان و انار بالغ بر 340 هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است و نمونه های موارد مشکوک به کرمان ارسال می شد و جواب آن دیر می آمد لذا برای تشخیص بیماری یک صدم ثانیه هم طلاست.


وی ادامه داد: این آزمایشگاه زیرساخت مهمی در بحث کرونا است و آماده سازی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر با اعتبار بالغ بر 14 میلیارد ریال انجام و راه اندازی شد.هاشمیان خاطرنشان کرد: امیدواریم همشهریان ما فارغ از فعالیت هایی که در این عرصه انجام می شود تا این بیماری کنترل شود مردم هم با همدلی و همراهی ضمن رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند و جلوی شیوع این ویروس را بگیرند و شهر پاکسازی شود. 


 



 



 



 

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9494
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید