• 1401/07/18 - 08:51
  • بازدید: 273
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون بهداشت شهرستان رفسنجان:

از زحمت های بهورزان تا آمار قابل افتخار

دکتر عباس اسماعیلی صبح امروز در مراسم بزرگداشت بهورزان گفت: نقش بهورزان در افزایش سن امید به زندگی و کاهش مرگ ومیر مادران ستودنی است و آن ها در افزایش جمعیت نیز نقش بسزایی دارند و آماری از کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان که مسئولین ارائه می دهند حاصل زحمت های بهورزان است.

 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان  در مراسم تکریم بهورزان شهرستان  ضمن قدردانی از معاونین و مسئولین این حوزه در سال های گذشته  اذعان کرد: 
نقش بهورزان در سلامت و در گسترش سلامتی و بهداشت و چالش های سلامت برجسته است. 
 
دکتر عباس اسماعیلی افزود: بهورزان باید بروز باشند و بیستر باید در حوزه بهداشت و درمان ورود کنند 
  و بدون شک عملکرد بهورزان از اصلی ترین اقداماتی است که در ارتقا شاخص ها ی بهداشت و درمان به چشم می خورد و یکی از کارآمدترین کارهایی است که در دنیا انجام شده و هرچه در دنیا گزارش می شودحاصل زحمت های بهورزان است. 
وی  با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی بهورزان یادآور شد: در شاخص کاهش مرگ و میر مادران و کودکان و همچنین افزایش سن امید به زندگی نقش بهورزان ستودنی است . 
 
 
دکتر اسماعیلی با بیان این که
برای بهورز معادلی  پیدا نشده است  ادامه داد: در دنیا اگر بخواهند موفقیتی در حوزه سلامت را مثال بزنند کار  بهورز را مثال میزنند؛  زمانی که در روستاهای دورافتاده پزشک حضور نداشت  بسیاری از خدمات را بهورزان به آن ها ارائه می دادند .  
 
اسماعیلی به جایگاه بهورزان در نزد خداوند نیز اشاره کرد و گفت : در ۲۵ سال افزایش عمر امید به زندگی  نقش بهورزان در ۷۰ درصد این امر قابل مشاهده است. و همچنین در میزان کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان نیز آماری  که  مسئولین با افتخار بیان میکنند حاصل زحمات بهورزان است. 
 
 و از ۱۵۰۰ اتفاق و فرایندی که  در دانشگاه علوم پزشکی انجام میشود ۵۰۰ تای ان مختص بخش بهداشت است . 
 
 وی ادامه داد:  تا کنون حدودی توانسته ایم در مقابل تعداد زیادی از بیماری های عفونی و انگلی مقابله کنیم اماامروزبا چالش های جدیدی در حوزه سلامت روبرو هستیم و در زمینه  حوادث، سرطان ها و بیمارای های  واگیردار ،  بیماران روحی، روانی، سلامت معنوی وغیره رو برو هستیم  نیز  باید کار شود بعد چهارم سلامت را باید جدی گرفت و روی ان کار کرد. 
معاون بهداشت دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود  به نقش بهورزان در افزایش باروری و جمعیت تاکید کرد و گفت:  باروری 
کشور ما از لحاظ جمعیت در تهدید است  و رشد ۶ درصد جمعیت بسیار پایین است و بهورزان معتمدین مردم هستند و میتوانند در این زمینه ورود کنند.  
عباس اسماعیلی تصریح کرد: اعتیاد خشونت ها و فضای مجازی از بخش هایی است که بهورزان میتوانند در ان ورود کنند و مشکلاتی که با سالمندی با ان ها رو برو هستیم و باید دقت کنیم  70 درصد موفقیت ما مستلزم همکاری ارگان ها است و همکاری ان ها را می طلبیم .
 
وی در پایان از  همکاران خود خواست در بحث عدالت  دقت بیشتری در ارتقاع ، تشویق ها و تکریم ها دقت شود.
 
وی از رئیس و مسئولین دانشگاه و همکارانشان برای اضافه کردن ۶۰ درصد اضافه کار برای بهورزان قدر دانی کرد و گفت : با آغوش باز آماده شنیدن مشکلات  بهورزان  هستم و هیچ گاه زحمات بهورزان را فراموش نخواهیم کرد و قدر دان زحمت های مسئولین سابق هستیم.
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا
  • کد خبر : 13563

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید