• 1399/02/30 - 21:17
  • بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

بحران‌ ستیزی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: بحران‌ ستیزی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها است؛ بسیاری از مطالبی که در جامعه منتشر می شود بحران های کاذب برای مجموعه ها به همراه دارد لذا روابط عمومی می تواند نقش مقابله با این بحران های کاذب را ایفا کند.

بحران‌ ستیزی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها استرئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بحران‌ ستیزی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها است؛ بسیاری از مطالبی که در جامعه منتشر می شود بحران های کاذب برای مجموعه ها به همراه دارد لذا روابط عمومی می تواند نقش مقابله با این بحران های کاذب را ایفا کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر علی اسماعیلی ندیمی‌ سه شنبه (۳۰ اردیبهشت ) در آیین‌ گرامیداشت‌ روز ارتباطات‌ و روابط عمومی که در سالن‌ زکریا برگزار شد؛ بیان کرد: ارتباط و اطلاع رسانی مطلوب موجب پیشرفت و توسعه سازمان‌ ها است و عدم بکارگیری این ابزار یعنی مشارکت در امر اطلاع رسانی وجود ندارد لذا مهم است که سازمان‌ ها جایگاه روابط عمومی خود را ببینند.



رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی رفسنجان اظهارکرد: روابط عمومی چشم‌ بینا، گوش شنوا، قلب تپنده و پای پیشرفت  یک سیستم‌ است؛ روابط عمومی ها نقش آینده نگری دارند اینکه چه بحران‌ ها و مسائلی‌ ممکن است برای سیستم پیش آید و سعی کند این بحران ها را با کسب آگاهی از نیازهای جامعه، تحلیل و پیش بینی عالمانه در راستای پیشبرد اهداف سیستم رفع کند.



وی خاطرنشان کرد: بحران‌ ستیزی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها است؛ بسیاری از مطالبی که در جامعه منتشر می شود بحران های کاذب برای مجموعه ها به همراه دارد لذا روابط عمومی می تواند نقش مقابله با این بحران های کاذب را ایفا کند.



اسماعیلی ندیمی با اشاره‌ به اینکه روابط عمومی ها نقش فرهنگسازی دارند؛ افزود: یکی از اصلی ترین‌ مشکلات ما تعهد سازمانی در مجموعه هاست، احساس تعهد و وابستگی شدیدی که باید نسبت به سازمان داشته باشیم کاهش پیدا کرده به عبارتی فرهنگ تعلق هویتی، شخصی، کاری و عملی به سازمان کاهش پیدا کرده است پس روابط عمومی ها می توانند با احساس تعهد موجب ارتقاء‌ سازمان شوند.



*موج دوم‌ بیماری کرونا هنوز نامشخص است



وی در مورد وضعیت کووید۱۹‌ هم مطالبی عنوان کرد و گفت: برخی شهرها و استان‌ ها در کشور وضعیت خوب و برخی وضعیت نامطلوب و پرخطر دارند؛ در مجموعه رفسنجان و انار این بیماری با مشارکت گسترده مردم کنترل شده است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه  همچنین بیمارستان‌ علی بن ابیطالب (ع) از حالت بحرانی‌ خارج شده و فعالیت های عادی را با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی شروع کرده؛ افزود: اگر فردی تست کرونای او مثبت‌ اعلام شود به دنبال بیماریابی در اعضای خانواده و اطرافیان او می گردیم و تست انجام می دهیم تا از انتقال ویروس‌ جلوگیری شود.



وی گفت: خوشبختانه‌ هنوز جهشی در جهت افزایش شدّت بیماری‌ کرونا مشاهده نشده و این ویروس تغییرات مهمی پیدا کرده و دانشمندان علوم پزشکی در دنیا در حال کشف واکسن و داروی بیماری کرونا‌ هستند، داروهای جدید در حال چک شدن است و امیدواریم تا ابتدای فصل پائیز‌ بخشی از این دارو  به دست ما برسد‌.



اسماعیلی ندیمی به ایجاد آزمایشگاه تشخیص مولکولی دانشگاه علوم پزشکی با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره و بیان کرد: در یک روز از هفته گذشته بیش‌ از ۵۰ نمونه تست کرونا انجام دادیم‌ که قبل از راه اندازی این آزمایشگاه جواب نمونه ها بعد از یک هفته به دست ما می رسید و این امر درمان بیماران را سخت تر می کرد.



وی همچنین به آغاز عملیات احداث بیمارستان‌ ۵۰ تختخوابی در رفسنجان از فروردین امسال اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در 12 خردا امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد تا در بحران های احتمالی آینده و بیماری، سیل، زلزله و ... از آن بتوان استفاده کرد.



اسماعیلی ندمی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا همچنان در گردش است و مردم فکر نکنند که این بیماری تمام‌ شده؛ لذا انجام پروتکل‌ های بهداشتی الزامی است، سرایت‌ این‌ بیماری بسیار بالا است و‌ نمونه های کرونای اخیر در رفسنجان  مربوط به کسانی است که در مهمانی خانوادگی شرکت کردند.



وی اظهار داشت: آنفلوآنزای اسپانیایی در موج دوم ۵۰‌ میلیون نفر در دنیا را به کام مرگ فرستاد لذا موج دوم‌ بیماری کرونا هم هنوز نامشخص است پس مردم همچنان به توصیه های وزارت بهداشت و کادردرمان توجه داشته باشند. 


 



 


  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9646
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید