• 1403/05/15 - 20:34
  • بازدید: 188
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد؛

بزرگترین تمرین دور میزی آمادگی مقابله با طغیان پشه آئدس استانی

بزرگترین تمرین دور میزی آمادگی مقابله با طغیان پشه آئدس استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ صبح یک‌شنبه ۱۴ مرداد ماه تمرین (مانور) دور میزی "آمادگی مقابله با طغیان پشه آئدس استانی " با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، فرماندار و ادارات و سازمان های شهرستان، نماینده فرماندار شهرستان انار و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و هیئت همراه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درسالن مدیریت حوادث اورژانس پیش بیمارستانی  برگزار شد.
 
 
دکتر وحید محمدی شاهرخی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مانور تمرین دور میزی آمادگی مقابله و پاسخ به طغیان پشه آئدس استانی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد، گفت: برگزاری تمرین دور میزی آمادگی مقابله با طغیان پشه آئدس با نظارت مدیرکل پدافند غیرعامل استان نشان دهنده اهمیت این موضوع است که با طراحی و اجرا میتوان اجزا و کلیت طرح های مدیریت بحران قبل از رخ دادن آن ارزیابی نمود و باید این سناریو مورد بازبینی در جاهای مختلف قرار گیرد.
 
دکتر محمدی شاهرخی یاد آور شد: نظام سلامت و پدافند غیرعامل در ساختارهای دفاعی پیشگیرانه در زمان شیوع بیماری های منتقله در کشور عملکرد خوبی داشته اند.
 
وی خاطر نشان کرد: برگزاری مانور دورمیزی تمرینی برای شبیه سازی بحران ها، پیشنهاد و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی برای مقابله با آن است که ماحصل آن آمادگی بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی در زمان مقابله با بحران است.
 
 دکتر عباس اسماعیلی نیز در ادامه این مانور گفت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال ۱۳۶۵ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است و در این راستا از ظرفیت های علمی مطلوبی در سطح استان برخوردار است.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش ها در حوزه بهداشت و درمان 
بیماریهای نوپدید منتقله از ناقلین که حدود ۴۰ درصد مردم درگیر چنین بیماری هستند.
 
وی افزود: در زمان بحران تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه در حوزه اختیارات بخش‌های مختلف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و ۷۵ درصد آن باتوجه به ابعاد به سایر ارگان‌ها و سازمان های جامعه بستگی دارد.
 
دکتر اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه این اولین تجربه تمرین دور میزی آمادگی مقابله با بیماری های منتقله در استان است؛ گفت: این تمرین دور میزی به دور از استرس و با کمترین هزینه جهت آمادگی و پاسخ به طغیان پشه آئدس در استان کرمان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد که امیدواریم دستاورد های خوبی برای سایر دانشگاه ها و حوزه سلامت استان کرمان داشته باشد.
 
ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز ضمن تشکر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جهت برگزاری این مانور گفت: هر دانشگاه در حوزه خود حتما تمرین زمان صفر با موضوع آمادگی در برابر وقوع انواع بیماری منتقله انجام دهند.
 
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این تمرین دور میزی آشنا کردن ارگان ها و سازمان های شهرستان ها با وظایف خود در زمان مقابله و پاسخ به این بیماری ها است اینکه بدانند در این مواقع چکار باید انجام دهند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در آخر ضمن اشاره به اینکه تا کنون چندین رزمایش در سطح استان برگزار شده است؛ گفت: این مانور برای نخستین بار در سطح استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شده است که از برگزار کنندگان به خصوص دکتر محمدی شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که همیشه دغدغه مند و مسئله محور بوده اند تشکر و قدر دانی کرد.
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 17511
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید