• 1399/01/31 - 18:05
  • بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

بیش از ۸۰مورد بازدید از داروخانه ها و مراکز توزیع الکل، دستکش و ماسک، درمانگاه ها و ... انجام شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:در ۲ ماه اخیر بیش از ۸۰ مورد بازدید از داروخانه ها و مراکز توزیع الکل، دستکش و ماسک، درمانگاه ها و ... انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:در ۲ ماه اخیر بیش از ۸۰ مورد بازدید از داروخانه ها و مراکز توزیع الکل، دستکش و ماسک، درمانگاه ها و ... انجام شده است.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر رضاعلی سلطانخواه در جمع خبرنگاران بیان کرد:در طی ۲ ماه اخیر و در شرایط کرونا بیش از ۸۰ مورد بازدید از داروخانه ها و مراکز توزیع الکل، دستکش و ماسک، درمانگاه ها و ... انجام شد و در این راستا محموله های قاچاق هم توقیف و پس از بررسی داشتن شرایط سلامت، به دست مردم می رسید.


وی  بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، حوزه های مختلف در راستای مقابله با این ویروس تلاش می کنند و در حوزه غذا و دارو هم علاوه بر نظارت ها، برنامه ها معطوف به بیماری کرونا و تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک، دستکش، دارو و ... بود.


دکتر سلطانخواه با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی داروی مورد نیاز بیماران مختلف از شرکت های مختلف سطح کشور تأمین شد ادامه داد:با توجه به شیوع بیماری کرونا، تقاضا بیشتر و عرضه ها کمتر شد؛ در این زمینه، همه نهادها پا به عرصه گذاشتند تا از پتانسیل های بالقوه خود در جهت رفع نیازها، پیشگیری و حذف کرونا کمک کنند.


وی افزود: در رفسنجان هم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا پیگیر بودیم و داروهایی مورد نیاز تأمین و در اختیار بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) که جایگاه اصلی بستری بیماران کرونایی است قرار گرفت.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد:در تهیه اقلامی مانند ماسک، دستکش و لباس های محافظ هم اقداماتی صورت گرفت؛ ابتدا تأمین اقلام سخت بود و شرکت ها به جاهایی که شیوع بیشتری از بیماری کرونا بود اقلام را ارسال می کردند در این بحران یک سری شرکت ها به ما معرفی شدند و در ۲ مرحله ماسک جراحی و ماسک N95 هر بار ۵۰ هزار عدد تأمین و در اختیار بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قرار گرفت و پیگیر تأمین محموله بعدی هستیم و از این لحاظ بیمارستان کمبودی ندارد.


وی تصریح کرد: نهادهایی اعم از بسیج، خیّرین و موکب خاتم الانبیاء رفسنجان از توانمندی های خود به تولید ماسک، دستکش و لباس استفاده کردند و بیش از 50 کارگاه در سطح شهرستان در راستای تولید ماسک راه اندازی شده است.


دکتر سلطانخواه با اشاره به اینکه تا کنون در این کارگاه ها ۷۷۰ هزار ماسک تولید و توزیع شده است خاطرنشان کرد: این کارگاه ها توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهت تولید اقلام با کیفیت در شرایط ایمن سازی مورد بازرسی قرار گرفتند.


وی در بحث تولید مواد ضدعفونی کننده هم گفت: با توجه به بحران کرونا و کمبود مواد ضدعفونی کننده دست، به ۲ شرکت دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان که اعلام آمادگی تولید ژل و ماده ضدعفونی کننده دست کرده بودند مجوز موقت دادیم که تولید را شروع کنند؛ همچنین یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان هم الکل ( ماده اولیه ژل و ماده ضدعفونی کننده دست) تولید می کند.


دکتر سلطانخواه بیان کرد: نمونه الکل این شرکت مورد آزمایش قرار می گیرد و از نظر نوع و درصد الکل بررسی شده است، در این شرکت در حال حاضر روزانه بالغ بر یک هزار لیتر الکل اتانول ۷۰ تا ۷۸ درصد تولید می شود تا در قسمت های مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست و ژل مورد استفاده قرار گیرد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا تهدیدی بود امّا در کشور ایران به فرصت تبدیل شد و همه اقشار پتانسیل های بالقوه خود را برای مبارزه با این ویروس به کار گرفتند و امیدواریم سایه این ویروس از سر بشریت کم شود. 


 


 


 


 

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9532
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید