• 1400/11/26 - 09:57
  • بازدید: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تزریق دو دز واکسن کرونا برای افراد زیر 18 سال

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان؛ متقاضیان 5تا 18 سال واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی در بدنشان دو دز واکسن را تزریق کنند و نیازی به دریافت دز سوم ندارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان؛ متقاضیان 5تا  18 سال واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی در بدنشان دو دز واکسن را تزریق کنند و نیازی به دریافت دز سوم ندارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ دکتر نژاد قادری درباره واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در رفسنجان گفت: برای سنین 5 تا 12 ساله  مجوز تزریق واکسن صادر شده و تا کنون در شهرستان رفسنجان بیش از ۳۰۰۰ کودک بین 5 تا 12 ساله واکسن را دریافت کردند.

نژادقادری درباره واکسن‌های مناسب گروه سنی زیر 18 سال گفت: واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم مختص گروه های سنی زیر 18 ساله است که واکسن سینوفارم در کلیه مراکز بهداشتی شهری و روستایی رفسنجان موجود می‌باشد و در شهر رفسنجان برای دریافت واکسن پاستوکووک می‌توان به پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهیده " حسن رمضانی " مراجعه کرد.

نژادقادری نسبت به سهل‌انگاری برخی  افراد در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان نباید امیکرون را دست کم گرفت و تمامی افرادی که هم‌اکنون در آی. سی. یو رفسنجان بعلت کرونا  بستری میباشند، مبتلا به سویه امیکرون هستند.

وی تأکید کرد: اجتناب از دورهمی ها ، واکسیناسیون ، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلوگیری از ابتلا به امیکرون موثر است.
وی افزود: این بیماری شاید چندین سال با ما باشد پس بهتر است دستورالعمل ‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنیم.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12696

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید