• 1400/12/05 - 21:48
  • بازدید: 89
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد:

رعایت پروتکل های بهداشتی مسئولیتی اجتماعی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی مسئولیت اجتماعی نسبت به سالمندان و کودکان زیر 5 سالی است که هنوز واکسن نزده اند و سلامتی آن ها در خطراست.

دکتر احمد جمال زاده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی مسئولیت اجتماعی نسبت به سالمندان و کودکان زیر 5 سالی است که هنوز واکسن نزده اند و سلامتی آن ها در خطراست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ احمد جمالی زاده صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار ما اذعان کرد: همزمان با دنیا برای کنترل این بیماری فعالیت مان را آغاز کردیم و بر اساس شرایط بومی رفسنجان ‌و انار و در قالب  طرح هایی مانند طرح شهید سلیمانی برنامه ریزی شد و خوشبختانه از زمان شروع پیک اول کرونا تا به امروز علاوه بر دستورالعمل‌هایی که از طریق ستاد ملی ابلاغ شده، یکسری اقدامات به صورت اقتضایی در هر محله و روستا توسط کمیته های محلی انجام شد که تا حدود زیادی موفق بودیم.

 

 دکتر احمد جمالی زاده توضیح داد: با توجه به این که ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که شکل خود را تغییر می دهد وسویه های جدید ایجاد می شود، هر جا که عادی انگاری شد، آمار مبتلایان بیشتر و مرگ و میر بیشتری داشتیم.

 

وی افزود؛ ما نگران افرادی هستیم که دوره واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

جمالی زاده پروتکل های بهداشتی را زدن واکسن، عدم شرکت در تجمعات،  حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک دانست و گفت : قبل از آغاز پیک ششم فقط 40 درصد از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند.

 وی با تاکید بر این که تکمیل سه  دوره واکسیناسیون تاثیر بسزایی در سلامت افراد دارد توضیح داد:

در حال حاضر فقط 30 درصد افراد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، 90 درصد نوبت اول و 80 درصد نوبت دوم را دریافت کردند و ما نگران افرادی هستیم که دوره واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

جمالی زاده رعایت پروتکل های بهداشتی را یکی از مسئولیت های اجتماعی خواند و تاکیدکرد : رعایت پروتکل ها هم برای فرد لازم است وهم مسئولیت اجتماعی نسبت به سالمندان، کودکان و بچه های زیر 5 سالی است  که هنوز واکسن نزده اند و سلامتی آن ها در خطر است.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم. درطول دو سال گذشته  تمام آموزش های لازم به مردم داده شده است و آن ها از آگاهی کامل برخوردار هستند و واکسن های مختلف هم موجود است و مردم باید خودشان مراقب سلامتی خودشان باشند زیرا سلامتی تک تک افراد جامعه برای ما مهم است.

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12712
کلمات کلیدی
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید