• 1398/12/17 - 22:49
  • بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجراست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجراست.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده با اشاره به اینکه طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه و آموزش خانوارها در مورد بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی پرسنل بهداشتی با سرپرستان خانوار در رفسنجان وانار  از چند روز اخیر شروع شده است افزود: از آنجایی که اعضای هر خانوار در مرکز بهداشتی و یا خانه سلامت دارای پرونده سلامت است و در آن پرونده شماره تلفن فرد درج شده است در این طرح پرسنل بهداشتی پس از تماس با یکی از اعضای خانواده که یکی از والدین می باشند در خصوص وضعیت بیماری در آن خانواده (وجود بیمار تب دار ) سوال کرده و آموزش های مورد نیاز شامل ضدعفونی کردن خانه، شستشوی مرتب دست ه و ... را ارائه خواهند داد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: همچنین در مورد اینکه آیا در هفته های گذشته مسافرتی به خارج از شهرستان داشته یا نه و آیا مهمانی از شهرهای دیگر به منزلشان آمده یا نه و درصورت وجود موارد مشکوک، تماس و پیگیری بعدی تا رفع احتمال خطر صورت خواهد گرفت.


وی ادامه داد: لذا از مردم عزیز  و همشهریان درخواست می کنیم که همکاری لازم را داشته باشند البته لازم است مردم مواظب سوء استفاده افراد فرصت طلب باشند در این طرح هیچ هزینه ای از مردم دریافت نمی ‌شود  و سوالات نیز فقط در خصوص این بیماری است و سوالات غیر مرتبط پرسیده نمی شود.


جمالی زاده بیان کرد: در این طرح آموزشی در خصوص نحوه ضدعفونی سطوح در منزل و نکات مهم در هنگام خرید از جمله خرید نان داده خواهد شد.


 

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی
  • کد خبر : 9313
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید