• 1402/01/19 - 09:27
  • بازدید: 113
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی انجام شد؛

معدوم سازی ۳ هزار و ۵۹۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف

 
 
 
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، از انجام ۳ هزار و ۴۴۶ بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، دکتر عباس اسماعیلی ضمن بازدید از طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.
وی از انجام ۳ هزار و ۴۴۶ بازدید بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج نوروزی امسال تا به امروز خبر داد و افزود: در نوروز امسال کارشناسان بهداشت محیط مناطق تحت پوشش دانشگاه را به طور مداوم رصد می کنند و تاکنون  ۲۰۵۹ بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و ۱۳۸۷ بازدید از اماکن بین راهی و اماکن عمومی انجام داده اند.
وی تصریح کرد: در این طرح کلیه مراکز و اماکن بین راهی حداقل دو مرحله تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته اند. 
اوبه انجام ۳ هزار و ۳۶۰ مورد سنجش عوامل محیطی نظیر یدسنجی، شوری سنجی،تست روغن مصرفی،سنجش pH و کنترل درجه حرارت با دستگاه‌های پرتابل و ۴۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک به آلودگی در بازدیدهای مذکور اشاره کرد.
به گفته اسماعیلی، در این بازدیدها ۳ هزار و ۵۹۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم شد.
دکتر اسماعیلی، رصد سلامت آب شرب و آب استخرهای شنا توسط بازرسان دانشگاه را از دیگر اقدامات کارشناسان در این طرح عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا یک هزار و ۸۱۰ مورد کلرسنجی و ۱۰۱ مورد نمونه برداری میکروبی از سامانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی انجام شد.
 
سرپرست معاونت بهداشتی با اشاره به این که تاکنون ۳۹ مورد رسیدگی به شکایات مردمی داشته ایم خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی ۱۹۰ نیز برای ثبت گزارش ها و شکایت‌ های مردمی فعال است، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با این سامانه تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه,کرونا
  • کد خبر : 14517

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید