• 1401/04/14 - 02:01
  • بازدید: 270
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یکی از رسالت های دانشگاه، تحقیقات نظام سلامت در حوزه بهداشت جامعه است

انعقاد تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با معاونت بهداشتی شهرستان انجام گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛ طی جلسه ای در خصوص تحقیقات در حوزه بهداشت شهرستان با حضور سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و معاون بهداشتی دانشگاه،  تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت(SDH) با معاونت بهداشتی دانشگاه منعقد شد. 
 
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه  با بیان اهمیت پژوهش بر اساس ظرفیت و پتانسیل پژوهشی در حوزه معاونت بهداشتی شهرستان و لزوم شروع همکاری بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به خصوص مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH ) با معاونت بهداشتی شاره کرد و افزود: داده های ثبت شده در معاونت بهداشتی دانشگاه همچون اقیانوسی از داده هاست که با هموار شدن شرایط می تواند فصلی جدید برای شروع تحقیقات اصولی و کاربردی برای محققین باز شود. 
 
دکتر وزیری نژاد بیان نمودند با امضا این تفاهم نامه و برگزاری جلسات آتی، پس از بررسی مشکلات و موانع پیش رو، شرایط را برای استفاده بهتر و بیشتر از داده های ثبت شده مبتنی بر جمعیت  در مراکز بهداشتی با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان، تسهیل خواهیم نمود.  
 وی افزود:  مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت(SDH) دانشگاه با دریافت داده های لازم و انجام پژوهش و تعیین شاخص های مربوطه می تواند در جهت جهت شناسایی مشکل و ارائه راهکارهای لازم، در جهت حل مشکلات بهداشتی، پیشگیری و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و شهروندان موثر واقع شود.
در ادامه جلسه، دکتر اسماعیلی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه نیز با استقبال از پژوهش و تحقیق در حوزه بهداشت، خاطر نشان کردند، از اولویت های مهم این حوزه، آموزش و پژوهش می باشد. ایشان گفتند با شروع این همکاری، امید می رود تا شاهد تغییراتی مثبت در جهت سلامت و بهداشت مردم باشیم.
در پایان  این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک  بین مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه با معاون بهداشتی دانشگاه به امضاء طرفین رسید
 
  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 13133
کلمات کلیدی
خانم حسن زاده
خبرنگار

خانم حسن زاده

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید