درباره هیئت ممیزه

ارتقاء اعضاء هیئت علمی یکی از مأموریت­های دانشگاه است، که می­تواند بر مبنای ارزیابی فعالیت اعضاء هیئت علمی در زمینه­ های آموزشی، پژوهشی و اجرایی محقق گردد. این امر نه تنها سبب ارتقای رتبه آموزشی هیئت علمی گردیده، بلکه این ارتقاء بایستی به نوعی در رشد فعالیت­های آموزشی و پژوهشی وی بعنوان عضوی از فرآیند آموزشی در خانواده دانشگاه و همچنین اعتلاء و ارتقاء محیط آموزشی در دانشگاه اثرگذار باشد. بدین منظور جهت رسیدگی و اظهار نظر نسبت به ارتقاء اعضاء هیئت علمی به مراتب استادیاری، دانشیاری و استادی و ارزیابی کیفیت انجام وظایف آموزشی و پژوهشی اعضاء هیئت علمی و همچنین رسیدگی به سایر مواردی که در آئین ­نامه استخدامی و جذب اعضاء هیئت علمی به آن اشاره شده است، هیأت ممیزه در هر یک از دانشگاه­های واجد شرائط تشکیل میگردد.
آخرین نسخه آیین نامه ارتقاء مرتبه اعضای محترم هیأت علمی و جداول ارتقا که از مهر ماه سال 1391 لازم الاجراست، برای بهره برداری اعضای محترم هیأت علمی در همین سایت قرار داده شده است.
آیین نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی رفسنجان به استناد آئین نامه ارتقاء در4حوزه زیر قابل ارزیابی می باشد:
ماده یک: ارزیابی فعالیت های فرهنگی ـ تربیتی ـ اجتماعی
ماده دو: بررسی فعالیت های آموزشی
ماده سه: بررسی فعالیت های پژوهشی ـ فن آوری
ماده چهار: ارزیابی فعالیت های علمی ـ اجرایی
در خصوص نحوه اجرا و چگونگی تنظیم پرونده های ارتقاء، موارد زیر را به آگاهی میرساند:
1ـ مطابق آئین نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی، پرونده متقاضین ارتقاء پس از موافقت مدیرگروه مربوطه، توسط کمیته منتخب دانشکده بررسی وسپس به کمیته تخصصی ارتقاء هیأت علمی ارسال و تحویل داده می شود. از کلیه اعضای محترم هیأت علمی تقاضا می شود که از ارسال مدارک به صورت غیر حضوری و فاقد نامه رسمی مدیر محترم گروه جداً خودداری نمایند.
2ـ پرونده تکمیل شده متقاضی که توسط خود هیات علمی تکمیل میشود و به کارشناس کمیته منتخب واحد تحویل و ثبت می گردد.(فرآیند مربوطه در سایت میباشد )
3ـ پس از بررسی های اولیه توسط کارشناس ارتقاء و تأیید معاون محترم آموزشی و کسب امتیازات لازم اعم از (کیفیت ارزشیابی، بندشرطی مقالات، ماده پژوهشی، ساعت کارکرد، ترفیع سه سال اخیر) پرونده ها به ترتیب نوبت در کمیسیون تخصصی دانشگاه بررسی می شود.
5ـ فرم ها و کاربرگ هایی که با ساختاری غیر از ساختار شناسنامه علمی الگو تهیه و ارائه گردد، قابل ثبت در واحد ارتقاء و طرح و بررسی در کمیته منتخب دانشکده، کمیسیون های تخصصی و هیأت ممیزه نمی باشد.
6ـ فرم های تکمیل شده دستنویس و یا مخدوش (دارای خط خوردگی، لاک گرفتگی و...) فاقد اعتبار بوده لذا از پذیرش و طرح آن در کمیته منتخب دانشکده معذوریم.
7ـ مسئولیت تکمیل،تطبیق و تأیید مندرجات کلیه فرم ها حسب مورد بر عهده امضا کنندگان ذیل برگه ها میباشد.
8ـ ارائه کپی مستندات مربوط به کلیه فعالیت ها (اعم از full text مقالات فارسی و انگلیسی، کلیه مستندات فرهنگی، آموزشی و اجرایی و ...) و ارائه اصل مستندات مربوط به کتب (اعم از تألیف، ترجمه و ...) الزامی می باشد.
9ـ ارائه کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و یک قطعه عکس جهت کمیته فرهنگی الزامی است.