• 1400/10/13 - 17:03
  • بازدید: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دو پیوند قرنیه چشم در رفسنجان انجام شد

💢امروز دوشنبه دو پیوند قرنیه چشم برای یک خانم 31 ساله و آقای 28 ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان انجام شد.

امروز دوشنبه دو پیوند قرنیه چشم برای یک خانم 31 ساله و آقای 28 ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان انجام شد.


 


🔆به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر علیرضا سلیمانی متخصص چشم پزشکی این بیمارستان اظهار کرد: امروز دو بیمار  31 ساله و 28 ساله که به دلیل قوزی قرنیه دچار افت شدید بینایی شده بودند تحت عمل جراحی قرار گرفتند و پیوند قرنیه برای آن ها انجام شد.


 


💠وی افزود: روند انجام پیوند عضو و قرنیه به این شکل است که اطلاعات شخص نیازمند به عضو، در بانک اطلاعاتی چشم جمهوری اسلامی ثبت می شود و پس از 2 الی 3 هفته نوبت عمل جراحی و پیوند قرنیه داده می شود.


 


💠دکتر سلیمانی بیان کرد: عمل پیوند قرنیه عمل خوبی است و موفقیت بالایی نسبت به سایر عمل های پیوندی دارد؛ از آنجایی که پیوند قرنیه ماندگاری بسیار بالا دارد جزء بیشترین و بالاترین آمار در سطح دنیا مطرح است.


 


💠 وی تصریح کرد: در بیمارستان مرادی رفسنجان از سال 86 عمل پیوند قرنیه انجام می شود که از آن زمان تا کنون بیش از 120 مورد پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام شده است.


 


💠دکتر سلیمانی با اشاره به انواع پیوند قرنیه چشم اظهار داشت: پیوند لایه ای، پیوند دالک، پیوند نافذ و غیره از جمله پیوندهای قرنیه برای چشم محسوب می شوند و اغلب بیماران از این عمل نتیجه مطلوب را دریافت می کنند.


 


 


🔵روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی  رفسنجان


 




  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12605
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید